Reklama/advertisment

Vedci z Veľkej Británie, prišli s tvrdením, že pridanie obyčajného bieleho cukru do vody, je postačujúce na potlačenie únavy pri vytrvalostných cvičeniach alebo športoch. Na Univerzite v Bath skúmali účinky dvoch druhov nápojov. Jeden so sacharózovým základom a druhý s glukózovým. Testovali to pri vytrvalostnej cyklistike aby porovnali zabraňovanie poklesu uhľohydrátov v hladine glykogénu v pečeni tela.

Reklama/advertisment

„Zásadný význam pri vytrvalostných športoch majú zásoby uhľohydrátov v našej pečeni. Vtedy zabezpečujú udržať stabilnú hladinu cukru v krvi. „– Javier Gonzalez

Reklama/advertisment

Jednoduché cukry ako sacharóza a glukóza sa používajú v tele na výrobu energie. Z molekulárnej perspektívy sú však odlišné. Medzi monosacharidy patrí glukóza aj fruktóza. Keď ich však skombinujeme vznikne sacharóza čiže, disacharid. Veľa športových a energetických nápojov používa sacharózu, v niektorých sa nachádza však iba glukóza. Ony nám chutia rovnako ale v tele sa rozkladajú ináč.

Sacharóza sa vstrebáva najrýchlejšie, preto čisto glukózové nápoje môžu spôsobovať žalúdočné problémy. Výskumníci z Veľkej Británie, preto odporúčajú nasypať trochu bieleho cukru do vody, aby ste získali dostatočné veľké množstvo energie.

„Pri testovaní zistili, že cyklisti, ktorí príjimali sacharózu boli výkonnejší a tak tiež črevné problémy sa nevyskytovali. Naopak tí čo príjimali glukózu to mali o trochu ťažšie. To znamená, že ak chcete maximalizovať schopnosť uhľohydrátov, sacharóza je lepšia voľba nech glukóza.“ – Javier Gonzalez

Energetický nápoj – Áno/Nie?

Čiže ak potrebujete energiu na dlhší časový horizont môžete si spraviť obyčajnú vodu s cukrom a budete na tom tak isto!

Podľa zistení na americkom portáli American Journal of Physiology – Endocrinology and Metabolism sa odporúča pri vytrvalostných športoch, ktoré presiahnu viac ako 2 hodiny, skonzumovať cca 90 gramov cukru na hodinu.

Zdroj: sciencealert.com