Reklama/advertisment

Určite to všetci veľmi dobre poznáte. Začali ste po Vianociach cvičiť, možno už cvičíte nejaký ten piatok, alebo ste začali práve včera. Máte sto chutí to celé zavesiť na klinec. To však nie je správna cesta ako sa dopracovať k vypracovanému telu. V tomto článku si ukážeme pár tipov ako to nevzdať hneď po týždni.

1.     Trpezlivosť ruže prináša

Základom je byť trpezlivý. Výsledky sa nedostavia po troch dňoch „makania“ v posilňovni, ba možno nebudete nič pozorovať ani po mesiaci. Buďte trpezlivý. Ako staré príslovie hovorí: „trpezlivosť ruže prináša“, toto platí aj pri posilňovaní. Cvičte, cvičte a v neposlednom rade dodržiavajte stravu. O tom si však povieme nižšie.

Reklama/advertisment

2.     Nebojte sa zhrešiť

Cvičenie samo o sebe je veľmi prospešné, ale čo z toho, pokiaľ prídete domov zničení a vzápätí to „zabijete“ rezňom či dobre uvarenou klobáskou. Týchto „dobrôt“ sa nemusíte vzdať. Avšak je nutné, aby ste ich obmedzili na minimum. Skúsenejší fitnes tréneri by Vám určite povedali niečo v takom slova zmysle, že popri zdravom stravovaní môžete zaraďovať tzv. cheat day. Je to deň, v ktorom si dáte čokoľvek viac-menej v akomkoľvek množstve. Telo na to reaguje veľmi pozitívne a je to v podstate nevyhnutnosť, pokiaľ nechcete dospieť k stagnácií. Ideálne je tento „cheat day“ zaraďovať jedenkrát za 7-10 dní. V praxi to znamená, že po siedmich dňoch zdravého stravovania si dáte napríklad už vyššie spomínanú domácu klobásku s tromi krajcami chleba. Skvelé, nie? 🙂

Reklama/advertisment

3.     Zdravá strava je základ

Z každej strany počujete ako sa treba zdravo stravovať, ale dohromady máte z toho všetci akurát tak poriadny „guláš“. Zdravé stravovanie nespočíva v tom, že budeme počítať každú prijatú kalóriu. Kľudne môžeme ísť svoj štýl stravovania. Dôležité je, aby sme mali vo svojom jedálničku dostatok zeleniny, vitamínov, sacharidov a bielkovín. Netreba zabúdať ani na zdravé tuky! Viac o zdravom jedálničku, aj to ako by mal vyzerať sa dozviete v ďalších článkoch 😉

zdravá strava cvičenie

4.     Tréning a technika

S tréningom je to o niečo jednoduchšie ako so stravou. Možno aj preto, že strava tvorí 70% úspechov. V skutočnosti by som nad týmto polemizoval, nakoľko aj kvalitný tréning je No.1. Pokiaľ ste začiatočník, Váš tréning by mal pozostávať zo základných cvikov ako sú drepy, bench-press, mŕtvy ťah – s ním však opatrne. Na škodu nie je ani to, ak si zavoláte na Vaše prvé hodiny v posilňovni trénera. Verte mi, že tých 10 eur za hodinu s ním sa Vám niekoľkonásobne vráti v podobe zdravia. Ľudia, ktorí začnú cvičiť „len tak“ majú často zdravotné problémy. Prečo? Zlá technika cvičenia. A pokiaľ si myslíte, že si stačí na YouTube pozrieť inštruktážne video…no možno áno, ale predsa len riskovať úraz sa neoplatí.

Autor: Patrik Kopinec