Nie je žiadnym tajomstvom, že kategória vozidiel SUV je najrýchlejšie sa rozrastajúcou kategóriou vôbec.

Dnes je priam povinnosťou každej automobilky mať takýto model vo svojej ponuke. O tom, že zákazníci majú o tieto vozy záujem, vie už dávno aj mníchovská automobilka BMW. Prémiový výrobca vozidiel dnes svojim zákazníkom ponúka takmer všetky typy SUV. Aktuálne je v ponuke sedem modelov so zvýšenou svetlou výškou podvozka a vybrať si tak môže naozaj každý.

Čo však BMW v ponuke chýbalo, bolo naozaj veľké SUV. Nieže by modely X5 či X6 neboli dostatočne veľké, no konkurencia ponúkala predsa len niečo viac. Jeden z hlavných konkurentov bavorákov, Mercedes-Benz, už viac ako desaťročie ponúka model s názvom GLS. Ide o viac než päťmetrové SUV, ktoré už na ceste naozaj budí rešpekt. No a presne s takým pred časom prišlo aj BMW. Nám sa podarilo dostať novému BMW X7 za volant a prinášame vám prvé dojmy z jazdy na najluxusnejšom SUV značky. 

Obrovské ľadvinky

Je ťažké meniť niečo, čo je dlhé roky charakteristickým prvkom určitej značky. Pred podobnou výzvou stálo aj BMW, kedy trošku menilo cestu, po ktorej sa dizajn nových modelov uberá. Mnohí automobilke vyčítajú obrovskú masku chladiča v tvare ľadviniek. Najvýraznejšie sa táto zmena podpísala na modeloch X7 a BMW radu 7. Aj naživo pôsobia tieto ľadvinky obrovským dojmom, no podľa nás sa novým BMW tento dizajn hodí a auto opticky ešte zväčšujú. Prednej časti dominujú ešte úzke laserové svetlá, ktoré dokážu vozovku osvetliť až do vzdialenosti 600 m.

Pri pohľade na auto zboku vás nepochybne upúta hlavne jeho dĺžka. S dĺžkou 5151 mm je tak vôbec najväčšie BMW, aké si dnes môžete kúpiť. Aj napriek tomu ale na spomínané GLS stráca ešte 57 mm. Do očí vám takisto udrú kolesá, ktoré veľkosťou zodpovedajú rozmerom vozidla. Nami testovaná verzia bola obutá na 21-palcových diskoch.

Zadnej časti dominujú plne ledkové zadné svetlá, ktoré sú opticky prepojené chrómovou lištou. V prípade našej verzie M50d je tu aj športovejšie tvarovaný zadný nárazník. Po vzore X5 aj väčšia X7 má delené veko batožinového priestoru. 

Zdroj: caricos.com

Kryštály v interiéri

Interiér je až na pár detailov totožný s menšou X5. Dominujú mu tak dva displeje, cez ktoré ovládate celé nastavenie vozidla. K najnovšej generácii infotainmentu iDrive nemáme najmenšiu výčitku, funguje spoľahlivo a predovšetkým intuitívne. K čomu však výhradu máme, je displej pred vodičom, ktorý nahradil klasické analógové budíky. Displej je síce prehľadný, no v porovnaní s konkurenciou je jeho škála konfigurácie nižšia. Okrem dizajnu zobrazenia údajov je možnosť ešte zobraziť na tomto displeji mapu. Na pravej strane môžete prepínať rôzne údaje, ako spotreba, záťaž motora, zoznam skladieb a podobne.

Čo však, naopak, musíme vyzdvihnúť, je špičkový head-up displej, na ktorom sa môžu premietať takmer všetky údaje z digitálneho štítu pred vodičom. Ďalej treba pochváliť, že BMW stále neupustilo ani od fyzických tlačidiel. Máte teda až štyri možnosti, ako ovládať jednotlivé funkcie. Okrem tlačidiel na stredovom tuneli nechýba ovládanie gestami, hlasom a po novom aj dotykmi. Nie je žiadnym prekvapením, že zoznam príplatkovej výbavy je naozaj dlhý a aj v tomto aute môžete mať napríklad radiacu páku obalenú do kryštálov z dielne Swarovski.

Sedem miest v štandarde

V zadnom rade je oproti X5 podstatne viac miesta a interiér pôsobí o čosi vzdušnejšie. Podobne ako v rade 7 sú zadným pasažierom k dispozícii plne elektrické nastaviteľné sedadlá či dva displeje, cez ktoré aj oni môžu nastavovať rôzne funkcie vozidla.

V batožinovom priestore sa nachádza ďalší rad sedadiel, no už ako u vozidiel tohoto typu býva zvykom, sú tieto sedadlá určené skôr pre deti do 150 cm. Tieto dve sedadlá sú súčasťou štandardnej výbavy a v takomto usporiadaní je objem batožinového priestoru 326 litrov. Po ich sklopení, ktoré je tiež plne elektrické, objem narastie na úroveň 750 litrov.

Jazdné vlastnosti, ako sa na BMW patrí

BMW už tradične patrí k značkám, ktoré vyslovene vynikajú v jazdných vlastnostiach svojich modelov. Mníchovská automobilka dokonca na tom postavila celý svoj marketing a už dlhé roky je ich heslom „Radosť z jazdy”. Inak to nie je ani v tomto prípade. Novú X7 sme nenachytali ani v jednej situácii a jazdné vlastnosti boli naozaj na špičkovej úrovni. Novinka tomu vďačí aj štandardne dodávanému vzduchovému podvozku a natáčaniu zadnej nápravy, ktoré dostanete tak isto už v štandarde.

Dovolíme si tvrdiť, že pri bežnej jazde môžeme naladenie podvozku s čistým svedomím prirovnať ku vlajkovej lodi značky, BMW radu 7. Jediný rozdiel je pri dynamickej jazde, kedy už je cítiť vyššiu stavbu karosérie. Aj napriek tomu, že sme sedeli v zatiaľ najvýkonnejšej verzii, sme si istí, že tento podvozok znesie ešte vyšší výkon. Ten má verzia M50d 294 kw, čo činí 400 koní. Nenechajte sa však pomýliť označením 50d. Pod týmto číslom má BMW na mysli radový šesťvalec s objemom tri litre. Aj vďaka 760 Nm auto z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,4 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na elektronicky obmedzenej rýchlosti 250 km/h. Dynamika teda tejto konkrétnej verzii určite nechýba a poteší aj športovo založených vodičov.

Slovo na záver

My sme sa za volant nového BMW X7 dostali v rámci prezentácie BMW Pure drive experience 2019. Okrem X7 sme si vyskúšali aj najnovšiu generáciu X5 či nový rad 7. Mohli sme teda priamo porovnávať tieto modely medzi sebou. S najluxusnejším SUV so znakom BMW na kapote sme viac než spokojní. Aj napriek svojim rozmerom si zachovalo perfektné jazdné vlastnosti typické pre modely mníchovskej automobilky. BMW X7 štartuje na 85.350 eurách, čo nie je málo. K tejto cene je ale adekvátna výbava, ktorú nový majiteľ jedného z najväčších luxusných SUV predávaných v Európe dostane už v štandarde.

Zdroj: Facebook