Dolce&Gabbana vytvorila kampaň, ktorú Čína odsúdila, „zaváňa“ totiž rasizmom. Strata pre taliansku značku sa vyšplhá na viac ako 500 miliónov dolárov. Predajcovia luxusného oblečenia vyraďujú značku zo svojho portfólia.
To, že niektoré kampane sa môžu zmeniť na hotové peklo, už vie aj taliansky módny dom Dolce&Gabbana. Ako súčasť pripravovanej prehliadky v Šanghaji sa totiž značka rozhodla natočiť video, v ktorom má žena, modelka Zue Ye, problém jesť tradičné talianske jedlá, ako napríklad pizzu, čínskymi paličkami.
Dotknutá modelka
Talianska značka Dolce&Gabbana čelí obvineniu z rasizmu. Táto kampaň takmer zničila nielen samotnú značku, ale poškvrnila aj povesť modelky Zue Ye. Modelka v svojom príspevku na Instagrame uviedla, že sa cíti „vinná a zahanbená“, ale žiada o pochopenie.
Odvtedy sa názory čínskych sociálnych médií na Zuo rozdelili. Zatiaľ čo niektorí ju vnímajú ako obeť talianskej značky a sympatizujú s jej skúsenosťami, niektorí z nich zostávajú kritickí, hovoriac, že je vinná. Iní zase poukazujú na problém s bezmocnosťou modelov v priemysle, kde často robia veci, ktoré nemusia nevyhnutne robiť.
Zrušenie spolupráce
Podľa denníka New York Times musela značka zrušiť prehliadku hneď po tom, čo sa na verejnosť okrem videa dostali aj ofenzívne komentáre voči obyvateľom Číny. Ako odpoveď na vzniknutý škandál sa mnohí predajcovia luxusného oblečenia rozhodli vyradiť značku Dolce & Gabbana zo svojho portfólia.
Viac ako pol miliardová strata
Majitelia značky sa už za svoje video stihli verejne ospravedlniť a situáciu okolo ofenzívnych komentárov vysvetliť tým, že ich účty na Instagrame boli napadnuté hekermi. Predpokladaná strata pre samotnú značku za rok 2018 sa odhaduje na vyše 500 miliónov dolárov.
Zdroj: bbc.com