Dravých podnikateľov máme na Slovensku i v zahraničí mnoho. Niektorí sú známejší ako druhí, ale všetkých spája menší alebo väčší úspech vo svojom podnikaní.  

V predošlom článku sme vám predstavili 5 z nich, ktorí sa aktívne prezentujú aj na Instagrame. V tomto článku sa pozrieme na ďalších troch podnikateľov, ktorí sa odvážili prezradiť tajomstvo svojho úspešného obchodovania. Na ceste za svojím biznisom dodržiavali niekoľko kľúčových vecí, ktoré im pomohli sa dostať tam, kde sa v súčasnosti nachádzajú. Ktoré sú to?

 

#Michal Bartoš

Michal je Čech a pôsobí ako mentor, kouč a je tiež autorom knihy s názvom Smysluplné vzťahy, ktorej účelom je pomôcť ľudským vzťahom dospieť, nájsť cestu k spokojným vzťahom a na praktických príkladoch ukázať, čo nefunguje a, naopak, čo je pre ich budovanie skutočne dôležité. Okrem toho má už viac ako 20 rokov svoju firmu a je majiteľom eventovej a teambuldingovej agentúry s názvom Lemon production. Vo svete moderných technológií sa každý z nás usiluje svoj biznis propagovať prostredníctvom webu a sociálnych sietí. Pre to, aby človek dokázal preraziť vo svete biznisu, existujú ale ešte dôležitejšie veci.

Tajomstvo úspechu podľa Michala Bartoša

Pre Michala je hlavnou ingredienciou pre stúpanie na rebríčku biznisu práve toto: „Pre úspech v podnikaní je podľa mňa predovšetkým dôležité veriť v seba. Keď sa človek pustí do akéhokoľvek podnikania, je to kľúčová vec. Ďalšou dôležitou vecou je brať chyby ako cestu. Ako učenie sa a vývoj. Nenechať sa zneistiť. To súvisí s vierou v seba. Čokoľvek robím, vedie k výsledku a prípadná „chyba“ je proces učenia sa.” Zároveň tvrdí, že nie je možné uspieť, keď sa všetkého bojíte. Musíte dať ľuďom priestor aj preto, aby robili chyby. Je vhodné, ak svojim kolegom dáte najavo, že mýliť sa je ľudské. Potrebné je však poučiť sa z danej chyby, aby sa neustále neopakovala aj v budúcnosti.

View this post on Instagram

🖤 V mnoha lidech vznikl vlivem výchovy program “být dobrý”, například, když vám jako dítěti řekli, že pokud budete “špatný”, (zlobivý, vzteklý atd.) bude nepřijatelný, tzn. nikdo vás nebude mít rád. Takový člověk pak začne všem vyhovovat, právě ve snaze “být dobrý”. Ve skutečnosti nejde o žádnou dobrotu, ale slabost, která napáchá víc škody než užitku. Druhým opravdu nepomůže, ani kdyby jim stokrát vyhověl, a sobě samému jenom ublížuje. Jak říkají indiáni: "Pokud se snažíte druhým vždy zavděčit, budou vás mít všichni rádi – jen vy sami sebe ne.“ Nakonec není nic smutnějšího než slabý dobrák, který vždy radši vyhoví druhým, než aby byl označen za špatného. Mnozí si na tom svém “dobráctví” dokonce zakládají. Být opravdu dobrý, znamená být v souladu sám se sebou, být vnitřně silný, pevný a neoblomný a ochotný být i „zlý“, bude-li to situace vyžadovat. Prostě stát sám ta sebou. Přestat stále hledět na názory okolí, být připravený na to, že se svými skutky se ne vždy budeme všem líbit. Svá rozhodnutí nemusíme nikomu vysvětlovat, ani je před nikým obhajovat. Dokonce o sobě nesmíme pochybovat ani ve chvíli, kdy ti, kterým nevyhovíme nás začnou označovat za zlé a bezcitné. Dobro vychazejicí z nitra je pevné a neoblomné, jinak se změní ve slabost, a slabost nemá sílu konat opravdu dobré věci. Jestliže člověk koná v naprostém souladu se svým hlubokým přesvědčením, pak ostatním vždy pomáhá, i když to zvenčí někomu vlivem jeho vlastních programů připadá naopak. Lidé rostou a posouvají se jen zpětnou vazbou a ta nemusí být vždy “příjemná”. 📚Kniha @smysluplnevztahy #bytsamsebou#inspirace#michalbartos#kniha#knihovna#knihomol#knihomolka#knihy

A post shared by ★ Michal Bartoš (@michal_v_bartos) on

Za podstatnú informáciu považuje tiež uviesť toto: Druhý kľúčový moment je pracovať s tými správnymi ľuďmi. Ak sa budete obklopovať tými, ktorí nezdieľajú rovnaké nadšenie, nepodporujú vás, v podstate vaše rokovania nejakým spôsobom sabotujú, zbavte sa ich. Aj keby to boli príbuzní alebo priatelia, s ktorými ste do podnikania išli. A tretia rada je – majte stále vášeň pre svoju činnosť. Hľadajte nové cesty. Ak sa vaša činnosť stane rutinou, prestane tam byť vývoj. Buďte otvorení novým podnetom a motivujte k tomu aj svojich zamestnancov, spolupracovníkov.”

#Juraj Jančovič

Tento Slovák podniká v oblasti sprostredkovania obchodu a finančných služieb. Úspech si vyžaduje aj veľa pádov a opätovnej vôle skúšať to znovu. I keď Juraj na Instagrame uviedol, že nevlastní luxusné autá, má vášeň pre to, čo robí, a to je jeho hnacím motorom posúvať svoje hranice ešte ďalej. Vďaka tomu sa v biznise stále úspešne drží.

Tajomstvo úspechu podľa Juraja Jančoviča

Pre budúcich podnikateľov má Juraj túto radu: „Ide o to, že buď lovíš, alebo si lovený, takže ak chceš byť úspešný, musíš to byť TY, kto bude loviť. Nie je to zadarmo, musíš sa nadrieť a tiež byť pripravený na obrovský kopec prekážok, neprajníkov a z ich negativity vysielanej k tvojmu záujmu urobiť svoj hnací motor, ktorý ťa ženie vpred. Keď získaš takúto zručnosť, tak nikdy nestratíš motiváciu na svojej ceste. Potom to už len stačí robiť najlepšie, ako vieš, a dosť dlho na to, aby sa úspech dostavil. Musíš vydržať a užívať si tú cestu a budeš úspešný.”

#Peter Krbaťa

Tento Slovák má svoj vlastný web,v súvislosti s ktorým podniká a zároveň prezentuje svoju videoprodukciu a fotografie, ktorým sa venuje už od roku 2009. Keďže sa venuje podnikaniu v online sfére, možno budú v tejto oblasti pre úspech dôležité iné záležitosti.

Tajomstvo úspechu podľa Petra Krbaťu

Peter za úspechom vidí nasledovné: „Základom je robiť to, čo vás baví a napĺňa. Ak to tak je, nebudete sledovať čas a budete ho najviac venovať svojmu biznisu, čo je v začiatkoch dôležité.
Stanovte si ciele, ktoré chcete dosiahnuť, a plňte ich. Nevzdávajte sa, ak to nejde, vydržte, hľadajte stále možnosti, ako sa zlepšiť.” Peter k svojej myšlienke prikladá, že najdôležitejší je tiež marketing. Je nutné nájsť pre svoju propagáciu najvhodnejší reklamný kanál, či už ide o sociálne siete, tlačové reklamy, alebo rôzne billboardy. Podstatný je obsah a správne zacielenie, pretože skvelá reklama = úspech.

Zdroj titulnej foto: instagram.com / Michal Bartoš